Konsultbolaget för juniora ingenjörer We Tech Talents öppnar upp i Mjärdevi.
We Tech Talents är ett nystartat dotterbolag till We Consulting som är en del av Maintrac Holding koncernen.
We Tech Talents som har ett tydligt fokus på ingenjörer inom teknik och IT i början av sin karriär.
Bolaget drivs av Mikael Kron och Andreas Gremar som tillsammans har mer än 20 års erfarenhet ifrån bemaningsbranchen med att skapa attraktiva arbetstillfällen för målgruppen.

Vi anser att en god teknisk utbildning ska löna sig, det är ansatsen i vårt erbjudande till ingenjörerna direkt när man är färdig med sin utbildning. Vi är övertygade om att genom att vässa erbjudandet till juniora ingenjörer kan vi få fler ingenjörer att stanna kvar på Linköpingsmarknaden, något som regionen verkligen har behov av.
Säger företages VD Mikael Kron i ett pressmeddela

– We Consulting är på en spännande resa och behöver bli mer närvarande och attraktiv som arbetsgivare för framtidens experter direkt från högskola och universitet, därför startar vi We Tech Talents, säger Pierre Wallgren, vd på We Consulting. – Vi är också övertygade om att vårt fokus på att skapa framtidens vassaste arbetsgivare börjar redan direkt efter skolbänken, det ska såklart löna sig att utbilda sig. Kombinationen av våra experter och unga talanger i våra projekt och funktionsåtaganden är direkt avgörande för vår framgångsrika kundupplevelse, det ska vi fortsätta att utveckla framåt!

Ambitionen är att framöver etablera bolaget på de orter som We Consulting är verksamma. Med ett första fokus på Stockholm,Göteborg och Malmö.