Med snabbare service och lägre priser kommer Pizza Huts nya restauranger "Fast track" att ge fler gäster i Sverige möjlighet att äta äkta Pan Pizza.

Efterfrågan på den nya restaurangen har varit stor och premiären äger rum den 19 juni klockan 11.00.

Tack vare etableringen skapas dessutom 10-12 nya arbetstillfällen i kommunen. Restaurangen ligger på Viringeområdet utmed E4:an.

Trenden med "fast casual" startade först i USA och spås bli en stor trend även på den svenska restaurangmarknaden. Med "fast casual" skapas restauranger med genuin, vällagad mat, men med snabbare service anpassat efter kundernas behov. I Pizza Huts Fast track-restaurang beställer gästerna själva sin mat vid bardisken och får den sedan serverad vid bordet. Ingen gäst ska behöva vänta längre än 15 minuter på sin mat.

– Detta är ett nytt koncept vi testar på den svenska marknaden för att möta ett behov vi har sett hos gästerna. "Fast casual" är en starkt växande trend, där allt ska gå lite snabbare, men samtidigt inte ge avkall på smak och kvalitet, säger Richard Forsshéll, VD på Pizza Hut Sverige.

På den nya Fast track-restaurangen kommer priserna vara lägre och utbudet vara lite mindre än traditionella Pizza Hut-restauranger. Gästerna kommer kunna välja mellan en nedkortad meny, där de populäraste pizzorna och salladerna ingår. Det nya servicekonceptet bygger på snabbare service vilket lämpar sig bra för människor som är på väg. Man kan välja mellan att ta maten med sig, eller ta en paus och att sitta ner och äta i lugn och ro på restaurangen.

Pizza Hut har funnits i Sverige sedan 1987 och är ett av världens mest välkända varumärken och restaurangen i Mjölby är kedjans 25:e etablering. Företaget växer och har som mål att öppna 2-3 nya restauranger per år.