Per Sjöstrands långa erfarenhet och breda kompetens blir ett viktigt tillskott i det förnyelsearbete som inletts i samband med företagets nya ägarförhållanden.

Grundarna Leif Åhlin och Gösta Ekeroth har dragit sig tillbaka och sedan maj månad ägs Åhlin & Ekeroth av kollegorna Göran Lundström, Joachim Lönn, Roger Käller, Magnus Welin Harrström och Jonny Birtner. Samtliga personer med många år på ledande positioner inom företaget.

Göran Lundström, vd för Åhlin & Ekeroth, är mycket nöjd med styrelsetillskottet och menar att Per Sjöstrand är något av en drömrekrytering.

-Vi ser att vi behöver förstärka vårt strategiska arbete framåt. Per Sjöstrand har stor kunskap från byggbranschen och även från andra, för oss intressanta områden. Med Per ombord kan vi fortsätta vår utveckling och ytterligare stärka vår position på marknaden. Dessutom är han en synnerligen reko person som passar perfekt in i vår organisation, säger Göran Lundström.

Klokskap och strategi
Åhlin & Ekeroth har vuxit stadigt sedan starten 1987 och hör hemma i Östgötaregionen. Idag är företaget en av Sveriges mest expansiva byggare med heltäckande verksamhet inom bygg, byggservice- och marksektorn. Per Sjöstrand har en gedigen bakgrund, fylld av ledande befattningar och många års erfarenhet av tillväxtfrågor och bolagsutveckling. Per ser fram mot sitt nya styrelseuppdrag.

-Åhlin & Ekeroth tilltalar mig av fler anledningar, inte minst delar vi samma företagsmässiga värderingar. Jag tänker att min roll utöver att vara strateg, är att vara en senior sparringpartner, i högt och lågt. Jag har ju varit med i svängen ett tag och det ska bli riktigt roligt att hänga med på Åhlin & Ekeroths fortsatta resa, säger Per Sjöstrand.