makersLink överlämnar tre stycken 1-års hedersmedlemsskapsbevis till ett värde av 300 kronor styck i makersLink makerspace till Teknikbyggare för att tacka för utomordentligt väl utförd konstruktion och bygge av ny metallverkstad i makersLinks lokal i Ebbepark.

Senior FixarSmurf överlämnar tre medlemsskap att ges till intresserade Teknikbyggare. Snickare 1 som byggt verkstaden tar emot, snickare 2 tar fotot.

Verkstaden ska inehålla svarv, pelarborr, bandslip, kap och svets med mera när ombyggnaden är färdig.
Genom en konstruktion som är anpassad till användningen så hoppas makersLink att kunna flytta upp vävloftet till övre entresolplan ovanpå metallverkstaden och därmed återvinna viktig utrymme på bottenplan för NC svarv, industrilaser med mera. Detta är beroende av godkända utrymningsvägar och ventilation.

(FixarSmurf, reparerar och håller i drift makerspacets alla maskiner, 3D printrar, laser skärare, fräsar, svarvar, bandsågar etcetera. makersLink är en ideell organisation.)
www.makerslink.se