ERA Bråvikens Mäklarbyrå gör sig ännu mer hemmastadda i Norrköping.
Efter drygt 20 framgångsrika år i Krokek och 10 år i Eneby expanderar ERA Bråvikens Mäklarbyrå, och siktar nu in sig på centrala Norrköping, då man blir ensam franchisetagare i Norrköping.

"Vi har flera nya fastighetsmäklare och trainees på väg in och vi behöver göra plats för dem", säger kontorsägaren Matz Ågehäll. ERA Bråvikens Mäklarbyrå och dess mäklare ligger ständigt på topplistorna över de inom ERA som säljer mest och dessutom har nöjdast kunder, vilket inte alltid är en lätt kombination att uppnå. Men Matz tror sig ha förklaringen till framgången: "Vi har tagit fram och arbetar efter en modell som vi kallar för Krokeksmodellen", säger han." Denna arbetsmodell har vuxit fram med tiden, vi har lärt oss vad som fungerar, helt enkelt. Modellen innebär i korthet att vi ger kunderna den tid de behöver, vi är ärliga och transparenta, vi vill vara en del av ett gott samhälle, vi vill behålla kontakten med människor och vi försöker alltid att överträffa förväntningarna".

Modellen verkar fungera även utanför Krokek. Sedan 2009 har företaget även ett mäklarkontor i Eneby, och nu är planen att öppna ytterligare ett kontor i city, för att möta den ökade personalstyrkan, men inte minst efterfrågan på en bättre mäklartjänst. "Denna expansion är ett naturligt och mycket spännande steg i vår utveckling", fortsätter Matz. "Vi ser fram emot att jobba vidare med vår modell i Norrköping."

Matz Ågehäll, ERA Bråvikens Mäklarbyrå
070-839 25 40, matz.agehall@erasweden.com

Johan Liljenberg, ERA Sverige
076-946 68 88, johan@erasweden.com

ERA är en av Europas ledande mäklarkedjor inom teknik, utbildning och kundvård. Nöjda kunder är en förutsättning för att växa. Tillsammans med en stark lokal närvaro, global erfarenhet och en personlig mäklartjänst har ERA blivit en av de största och snabbast växande mäklarkedjorna i världen med över 33 000 fastighetsmäklare i 35 länder.