Systemet som även inkluderar styrning av inpassering, bokning, försäljning samt webbhandel ersätter ett antal system som Kokpunkten tidigare använd. Kokpunkten, förlagt över åtta våningar, ligger i det anrika och byggnadsminnesförklarade Ångkraftverket i Västerås och har som målsättning att ha över 250 000 besökare per år.

"Vi är mycket stolta över att leverera vårt system till Kokpunkten och att projektet med införandet varit så framgångsrikt. Det ger Kokpunkten möjligheter att förenkla och effektivisera driften av verksamheten" säger Håkan Sammons försäljningschef i Norden för BRP Systems AB. "Under projektet har vi samarbetet kring utveckling av nya funktioner och vi ser fram emot att fortsätta den strategiska utvecklingen av samarbetet.

"Kokpunkten Actionbad har en ambition att ligga i framkant och hos BRP funnit ett system som är tekniskt ledande i grunden. Det möter våra behov i dag men det viktiga är att vi har en leverantör som delar vår vision om teknik, affär och innovation", säger Johan Björkman på Kokpunkten.