- Vi har gjort en fantastisk resa sedan starten 2014 säger företagets grundare - tvillingarna Billy och Dennis Petersson. Idag är vi Östergötlands näst största flyttfirma och omsätter 24 miljoner (2018). Framförallt är vi stolta över vår personalstrategi - att anställa människor som tidigare inte fått chansen. Hos oss är blir dom stjärnor och riktiga vardagshjältar som ställer upp för varandra och våra kunder.

- Nu är vi är glada att kunna presentera Micael Jonsson som extern VD för Lika som bär Östergötland. Micael har en gedigen erfarenhet från ett flertal chefspositioner och har dessutom drivit flera egna företag. Han är kommunikativ ledare som passar perfekt för att ta över driften av vår verksamhet i Norrköping och Linköping fortsätter Billy Petersson.

- Jag ser fram emot att tillträda tjänsten som VD för Lika Som Bär AB Östergötland säger Micael Jonsson. Min viktigaste uppgift blir att vidareutveckla företagets unika position inom flytt, magasinering och städ. Jag har ett stort intresse av fotboll och traditionell kampkonst och ser stora likheter mellan sport och företagande, där du ständigt måste bli bättre och utvecklas fortsätter Micael. Vi ska utvecklas tillsammans med våra befintliga och blivande samarbetspartners.

- Billy Petersson tillträder tjänsten som VD för det nystartade systerbolaget Lika som bär Gävle. Tanken är att jag tillsammans med min bror ska göra samma resa i Gävle som vi har gjort i Östergötland. Sedan tar vi nästa stad. 2025 omsätter vi 50 miljoner och finns representerade i 6-8 städer. För att förverkliga vår dröm så har vi även tagit in ett styrelseproffs för att öka kvaliteten på vårt strategiska styrelsearbete avslutar tvillingarna Billy och Dennis.

Billy Petersson, grundare: 0768 – 95 40 40
Micael Jonsson, VD: 0707 – 27 23 27