I dagarna presenterar Etendo rekordresultat för året som gått. Sedan starten 2014 har Etendos tillväxtresa varit fantastiskt och enligt planen ska detta fortsätta under många år.

Etendo är en e-handelsleverantör som utvecklar stora och mellanstora webbutiker i den världsledande e-handelsplattformen Magento. Man har kunder som t ex: Pantamera, Zetas Trädgård, Packoplock och Rehband.

En stor del av deras framgång ligger i en ideligen hög kvalité genom sin spetskompetens tillsammans med ett stort driv hos ägarna och ett stort engagemang samt hög trivsel hos medarbetarna. Idag har Etendo 19 anställda och man är redo att ta nästa steg i sin framgångsresa. Jenny Ohlin Olausson, VD, berättar:

- Vi har alltid fokuserat på hög servicenivå och långsiktigt samarbete med våra kunder vilket har varit ett viktigt framgångskoncept. Vi har växt och ökat vår omsättning genom organisk tillväxt och verksamheten finansierar sig själv utan riskkapital eller lån/kredit. 2018 kan Etendo presentera en omsättning om 11,2 MSEK och ett resultat om 3,2 MSEK.

- Tack vare vår kostnadseffektiva och genomtänkta affärsmodell ger det oss ett stort försprång och konkurrensfördel. Idag är det är få företag i branschen som kan mäta sig med vår exceptionella tillväxt och vinstmarginal, fortsätter Jenny.

- Vi har gått med vinst från dag ett. Målet är att vi ska etablera oss som en stor aktör som ligger i framkant och vi ser stor potential att växa vidare i Sverige och i våra grannländer. Under 2019 siktar vi på en stark omsättningsökning och målet är 16 MSEK med samma fantastiska vinstmarginal om ca 30 %, säger Jan Olausson, delägare på Etendo.

- Hand i hand med vår fortsatta tillväxt så räknar vi med ökad rekrytering. Vi arbetar ständigt med att säkra upp kompetent personal för att inte tappa tempo i tillväxt, avslutar Jan.