Audiograph i Linköping tillverkar mätsystem för förstärkare. Företaget är ensamt i världen i sin nisch. Produkterna är så pass intressanta att Hyundai väljer att komma till Audiograph och Linköping för att diskutera hur man bättre och snabbare kan utveckla sina audioförstärkare som är avsedda för olika bilmodeller, med hjälp av AudioGraphs verktyg.

Audiograph startade för 28 år sedan som ett resultat av Lars Ohléns examansarbete. Från att ha varit en idé från en blivande civilingenjör är det nu ett företag som arbetar för de allra största, man har redan både Sony och Samsung bland kunderna.

Vi arbetar tillsammans med alla de stora tillverkarna av förstärkare över hela världen. Våra kontakter är ofta via agenturer och inte alltid direkt med kunden. Nu är det extra roligt att Hyundai faktiskt tycker våra produkter är så intressanta att de vill träffa oss här i Linköping, säger grundaren och ägaren Lars Ohlén.

Efter att Hyundai har varit här åker de vidare till USA till vår samarbetspartner Audio Precision för att fortsätta titta på andra utvärderingar som kan göras av Hyundais förstärkare.