Ombergs Golf Resort tar nya djärva grepp för att utveckla verksamheten till en året-runt-anläggning. Under vintern har en miljoninvestering gjorts i en konferensanläggning för 200 personer med mässhall på 350 kvadratmeter.
- Med konferensanläggningen breddar vi verksamheten och den blir ett perfekt komplement till hotellen och restaurangen, säger verksamhetschefen Jon Molneklev.

Sedan bröderna Ulf och Magnus Tegnebo fick möjlighet att köpa den helt unika marken bredvid Vättern kring millennieskiftet har de haft en vision om att utveckla området till en resort-anläggning. Med närheten till Omberg fanns inte bara förutsättningar att bygga en av Sveriges bästa golfbanor – här fanns också möjlighet att bygga en anläggning för olika slags aktiviteter hela året.

Sedan invigningen av golfbanan har deras vision stegvis förverkligats. I dag omsätter företaget cirka 28 miljoner kronor, har ett 30-tal anställda och golfbanan rankas som en av Sveriges bästa.

- Med den senaste satsningen kan vi också erbjuda företag att arrangera mindre mässor, event och föreläsningar i en underbar miljö, säger verksamhetschefen Jon Molneklev.

I den nya byggnaden finns en mässhall på 350 kvm och en konferenslokal för 200 personer.

- I konferenslokalen finns självklart all den teknik som behövs för en konferens. Loungen passar utmärkt till mindre grupparbeten. Och från balkongerna har våra gäster en minst sagt storslagen vy. Att stå på någon av dessa och se solen sakta sänka sig ned i Vättern är ingen dum avrundning på en konferensdag, fortsätter Nina Fox Stark.

I mässhallen kan företag, organisationer och andra intresserade arrangera alla typer av events och tillställningar.

- Med vårt läge några minuter från E4 - mitt mellan Stockholm, Göteborg och Malmö - tror vi att många företag, kommuner och organisationer kommer ser oss som ett mycket intressant alternativ för sina konferenser och möten.