Vadeco Fashion Group är ett rikstäckande grossist- och försäljningsbolag med framstående position inom hår-, skönhets- och egenvårdsprodukter. Sedan starten 1969 har vi byggt upp ett väletablerat affärs- och kontaktnät. Huvudkontor, lager och utställningslokal ligger i Linköping. Familjen Komarek har ägt och drivit bolaget sedan start, idag är det nio anställda och kunder finns främst i Norden.

Monika Komarek har sett över en rad olika lösningar för försäljning av bolaget men tillslut kommit fram till att hon kommer att avyttra/sälja sin del i bolaget till en ny partner vid namn Peder Andersson. Vi har fört dialog med Peder under våren och till slut hittat en lösning som vi alla är rörande överens och glada över. Andreas Komarek som äger andra del har känt att vi behöver ha in ny energi i bolaget då vi under de senaste åren tappat den något.

Peder är 26 år gammal och sedan sju år tillbaka arbetat på Länsförsäkringar Östgöta, han har haft diverse olika roller där men under de senast tre åren har han arbetat på deras företagssida med tjänstepensioner och kapitalplaceringar. Han har under dessa året placerat sig som topp 20-säljare i hela Sverige, vunnit utmärkelser som årets medarbetare och ständigt haft en drivkraft framåt. Vi tror att hans kompetens inom försäljning samt driv och ålder tillsammans med vår erfarenhet kommer bli en riktigt bra kombo framåt säger Andreas Komarek

Peder Andersson tillträder som VD och partner per 31/8.