Thomas Stjärnborg har utsetts till VD för Rörproduktion i Norrköping AB och tidigare VD:n Robert Eriksson tillträder som Entreprenadchef inom både Rörproduktion och Sandbäckens i Norrköping. Thomas kommer även kvarstå i sin roll som VD för Sandbäckens Rör i Norrköping AB.

I samband med Sandbäckens förvärv av Rörproduktion i Sverige AB, i början av 2018, startade ett gemensamt arbete för att öka samarbetet på orter där båda företagen är etablerade. Målet var att ta tillvara på synergier och skapa ett gemensamt arbetssätt för att tillsammans möta den kraftigt växande marknaden i Östergötland.

- Såväl Rörproduktion som Sandbäckens tjänster är idag starkt efterfrågade i Norrköping. För att på bästa sätt möta våra kunders behov och ta tillvara på våra resurser väljer vi att tillsätta gemensam ledning i form av Thomas Stjärnborg som VD och Robert Eriksson som Entreprenadchef. Dick Samuelsson, som i dag är Servicechef inom Rörproduktion, tillträder även som Servicechef inom Sandbäckens. Med denna lösning kommer våra kunder att ha en kontaktperson och vi kan på ett effektivt sätt säkerställa våra leveranser, både externt och internt, säger André Roos, regionchef.

För att stärka samarbetet ytterligare flyttar Sandbäckens Rör i Norrköping AB sin verksamhet till Rörproduktions lokaler på Ljungmansgatan 3 Norrköping.

- Att flytta till gemensamma lokaler känns helt rätt och har tagits emot mycket positivt från såväl medarbetare som kunder. Nu ser jag fram emot att vi tar nästa steg och tillsammans fortsätter att utveckla våra verksamheter och våra kundrelationer, säger Thomas Stjärnborg, VD.

För mer information kontakta André Roos, Regionchef, Telefon: 011-470 79 01
E-post: andre.roos@sandbackens.se eller Thomas Stjärnborg, VD, Telefon 011- 470 79 51, e-post: thomas.stjarnborg@sandbackens.se