• torsdag 27 april 2017

HR-startupen startar nytt affärsområde

HR-startupen Careereye värvar Universum-veteran och startar nytt affärsområde.

Jobb- och karriärtjänsten Careereye fortsätter att expandera. Nu startar bolaget ett nytt affärsområde och rekryterar employer branding-profilen Linda Hugod från Universum.

Omdömessajten Careereye har på kort tid blivit en viktig spelare på arbetsmarknaden. Careereyes vd, Johan Kadar, berättar att anledningen till att man väljer att starta ett nytt affärsområde är att man ser att det finns mycket mer att göra på marknaden.

"Vi ser att det finns stora möjligheter att serva våra kunder ännu mer i takt med att rekryterings- och jobbmarknaden digitaliseras. Därför startar vi nu 'Careereye Services', ett affärsområde som kommer att stötta vår huvudaffär med andra relevanta produkter och tjänster", säger Johan Kadar.

Exakt vilka nya produkter och tjänster som kommer att ingå i Careereye Services vill bolaget inte avslöja i nuläget, men Johan Kadar betonar att utgångspunkten kommer att vara Careereyes kärna - transparens, employer branding (arbetsgivarvarumärke) och digital talangkommunikation på riktigt - inifrån och ut.

Det är idag svårt att attrahera, rekrytera och behålla talanger. Det gör att intresset för hur man som företag kan jobba med employer branding växer markant. Careereyes värvning av Linda Hugod är ett steg i att möta den efterfrågan genom att ytterligare höja sin strategiska kompetens inom området.

Linda Hugod kommer från det globala employer branding-företaget Universum. Där har hon under 15 år haft en rad olika roller. Bland annat har hon varit med och byggt upp det globala eLearningbolaget "Employer Branding Academy", som på två år har certifierat cirka 600 personer runt om i världen. Linda är imponerad av vad Careereye har lyckats göra på kort tid och anser att tjänsten har massor med potential att bygga vidare på.

"Den transparens som Careereye är med och skapar kommer att driva viktigt internt arbete på arbetsplatser både i Sverige och internationellt. Det känns väldigt spännande att nu få vara med och bidra till det", säger Linda Hugod.

Fält markerade med * är obligatoriska.

Rubrik *
Skriv in ditt pressmeddelande (max 2000 tecken) *