Inga avgifter om investeringen inte presterar! Det är Fair Investments bidrag till förändring inom finansbranschen! Fair med huvudkontor i Stockholm expanderar och etablerar sig nu även i Norrköping.

"Fair är den enda kapitalförvaltaren som delar risken med kunden och bara erhåller intäkter om vi lyckas med uppdraget att få kundernas kapital att växa i värde."
Bakom Fair står ett 40-tal förvaltare och analytiker, som tidigare varit verksamma på svenska investmentbolag, fondbolag och som kapitalförvaltare. De ställer sig kritiska till branschen och menar att provisionsutbetalningar, dolda avgifter och agendaproblematik missgynnar kunderna. Fair blev ett resultat av många kunders missnöje i finansbranschen och gör därför helt om med sin nya betalningsmodell.

"Fair Investments har valt bort branschens traditionella arbetssätt med osynliga avgifter och risktaganden för att istället arbeta med prestationsbaserad förvaltning!"
Ambitionen är att mana till förändring i branschen, som enligt Fair lider av en förtroendekris. "Vem vill betala en avgift på sin investering om den inte går plus?"

Andra branscher som tex fastighetsmäklarbranschen har ju alltid byggt på prestationsbaserade resultat. Det borde också finansbranschen gjort långt tidigare men nu är vi där!
Norrköpingskontoret startar nu upp med nya rådgivare ihop med huvudkontorets kompentens av 40 medarbetare men vi ska bli fler så fler kunder få del av en helt öppen och transparant förvaltning utan dolda kostnader. Det gör stor skillnad på kundens pengar över tid och är rättvist. Båda parterna i "samma båt".

Fair Investments i Norrköping startar onsdagen den 21 mars med en informationskväll på Restaurang Enoteket för inbjudna kunder. Då hålls en föreläsning om "Finansbranschen bakom kulisserna" och Fair berättar om hur de kan hjälpa kunden att få en Fair förvaltning av sitt sparande och pension!